Våga finnas!


Idag kan man läsa min syster isabell´s insändare i Filipstads Tidning, där hon har skrivit om mobbing.
Hon vill hjälpa , finnas , förändra.
Jag tycker att barnen i vårt samhälle är en viktig fråga, det är viktigt att vi som är vuxna hjälper våra barn att hitta rätt väg i livet. 
Vi har ansvarar för våra barn tills den dagen dom fyller 18år (dock tycker jag att ansvaret aldrig tar slut)  Hur ska dom veta vad som är rätt och fel, när inte vi som vuxna lär dom? Nu säger jag ju verkligen inte att det är dom vuxnas fel att barn mobbar/mobbas, men det är vi som kan göra en förändring. Det är vi som ska lära om livet. Är så stolt över att Isabell tar tag i detta, något som vissa bara låter bero.

Känner du att du vill göra något åt mobbingen i skolan?
Då tycker jag att du ska ta kontakt med Isabell.
Tillsammans kan vi göra något.. det är vårat ansvar.








Kommentera här

Skicka dina kommentarer här

Alias:
Kom ihåg mig

Din e-post:

Din blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0